Jan 17, 2011

murni.. kedai makan yang awesome

aku makin gemuk. waaaa

assalamualaikum uols.. malam semalam kan,, aku p makan ngan 3 orang kawan aku kat kelana jaya.. jauh tu.. serdang ngan kelana jaya memang jauh okeh.. sejam jugak la.. tapi nak makan punya pasal,, memang laju je.. ktorang da lama mencari tempat makan western yang best.. yang awesome.. kalau kat ipoh,, aku tau la western food yang best tapi kat serdang nie,, haremmm.. mane la aku tau.. aku kan ipoh mali.. kalau kat serdang ade satu kedai western je yang aku penah p.. name kedai tu chop and stick.. kedai tu decoration moderate.. sangat bersih.. tapi,, food die kureng sikit.. sedap lagi la kalau makan dekat ipoh.. harga pulak standard la.. orang-orang ipoh yang mencari makan western yang best,, sile la pegi restoran char dekat area meru height.. tiap bulan kot family aku pegi makan sana.. memang best.. lagi best sebab pilihan kat sana banyak.. nape eik kat kl nie,, dalam semua kedai western yang aku penah pegi,, takde choice untuk sos.. i means,, kat area kl n selangor nie semua makanan western menggunakan black pepper sos.. kat ipoh pulak,, ktorang boleh pilih antara black pepper sos,, bbq sos,, cheese sos,, mushroom sos,, and ade lagi aku tak ingat.. ok.. lebih suda.. masuk ipoh bagai da nie.. sile jangan out of the topic ye irnie.. hehe.. eh eh.. "blog waa,, suka ati waaa la".. toing toing toing.. ok,, kedai yang aku p kat kelan jaya nie name dia murni.. m to the u to the r to the n to the i.. MURNI.. best la kedai tue.. orang yang makan kat sana da macam sardin aku tengok.. penuh.. sebelum nak dapat meja tue,, kena beratur tunggu orang abis makan sebab meja penuh.. tapi,, ktorang cepat je dapat meja even ramai yang terngah beratur sebab they all semua nak tapau.. aku makan chicken chop special,, lily makan steak,, kak anim makan nasi goreng chicken chop and jut makan nasi goreng ketam.. n then ktorang add on french fries.. auwwww.. best.. pastu kan,, aku jeles tengok orang meja lain makan nasi lemak berlauk,, keow tiaw kungfuuuu,, and yang paling aku jeles tengok mee sizzling orang lain.. berasap dooo.. masa dorang nak anta mee nie pegi meja orang yang order,, aku ingatkan kedai nie terbakar sebab penuh satu kedai ngan asap.. rupenya asap dari mee tue.. huhuhu.. mak jeles u..

pastu kan,, air kat kedai nie paling best dalam banyak-banyak kedai yang aku penah pegi sepanjang aku hidup 20 tahun nie.. huhu.. ktorang order 2 jenis air je.. konon nak cut budget la.. tapi cukup je,, sebab cawan dia besar.. ktorang amik air liliey and air i luv u namenya.. best best best.. air liliey nie ade 3 or 4 layer.. aku tak sure la paling atas ape tapi asenya jus nanas.. pastu jus tembikai.. pastu jus ape lagi aku pun tak ingat da.. ade laici,, ade nata de coco.. ah ah ah.. awesome bebeh.. air i luv u tu pulak,, adalah campuran air rebina,, sprite,, and lemon.. nie pun sangat la best.. hehe.. suke.. harga pon not bad la.. chicken chop special aku,, dalam dia ade cheese.. harga rm10.. lili,, steak rm13.. kak anim nasi goreng chicken chop,, rm10.. jut nasi goreng ketam,, ketam dia ade dalam nasi wit 3 ekor ketam besar yang digoreng rm15.. ok kan.. ase nak pegi lagi malangnya ktorang memang tak ingat jalan nak p sana.. huhu.. sebab jut yang bawak.. jut nie bukan classmate ktorang tapi,, ktorang kenal dia masa ktorang organize kem under kelb kepimpinan dekat melaka tuk bebudak 1st year.. dia jadi fasi macam ktorang jugak and sampai sekarang still contact..



pisss:/// kedai murni tu buruk okeh.. kedai mamak cantik lagi.. tapi,, jangan disangka air yang keruh itu takde piranha..

No comments: