Jan 5, 2011

assalamualaikum uols..

hehe.. so how was urs day??? hebat??? mencabar??? or suam-suam kukukakikirikananku je??? hari aku alhamdulillah.. everything goes well.. hari-hari aku kat upm nie so far so good.. cuma macam besa la,, semakin meningkat tahun,, semakin banyak tanggungjawab.. sem nie aku amik 25 jam credit.. owh bangga ye saya.. 1st time jam credit sebanyak nie.. ok uols sile jangan kutuk aku nie kecoh okeh.. tau la korang amik hempatpulohhempat jam credit.. sesekali aku meriak ape salahnya.. hohoho

aku ase sem nie memang banyak keja la.. hari 1st lagi da dapat assgment.. bukan satu dua okeh.. antara subject yang aku amik sem nie adalah;
  1. research method.. eh aku ase aku bakal lingkup la ngan subject nie.. melayang-layang kepala otak aku masa dengar lecture.. jap-jap teringat adik aku kat umah.. jap-jap pikir ikan cap ape aku nak lunch nanti.. jap-jap terbayang ape nak wat ngan zul bila da kawen nanti.. eh..
  2. health promotion.. ktorang kena wat program kesihatan kat sekolah.. bagi talk.. class nie memang mencabar.. bakal turun naik kementerian pendidikan tuk mintak permission.. cari sponsor.. cari bahan.. pegi ministry of health amik materials.. tapi so far so good.. sebab aku direzekikan dengan orang-orang yang best.. even banyak keja yang menanti,, tapi group aku senang bekerja bersama.. bukan semuanya jenis ikut kepala hotak sendiri..
  3. nutrition therapy.. class nie macam best.. lecturer die so cute.. preggy mummy.. baik lak tu.. class nie,, ktorang study cara-cara tuk design healthy menu tuk patient or pesakit yang perlukan menu seimbang..
  4. interpersonal communication.. class nie plak ktorang study sal cara-cara berkomunikasi.. nutritionist wannabe.. harus la pandai berkomunikasi kan.. harus la pandai treat and approach people supaya mengamalkan healthy lifestyle even aku memang tak tahu nak praktikkan healthy lifestyle tue dalam hidup aku sendiri.. huhuhu
  5. adolescent nutrition.. tuk subject nie ktorang study sal penyakit remaja.. penyebab premature death aka kematian di awal usia.. class nie tak ramai yang amik sebab class nie bosan kot.. tapi so far aku enjoy je.. sebab tak stress.. all based in fact..
  6. keusahawanan.. adehhh.. mula-mula ase malas gile nak p class macam nie.. luar bidang aku nie.. tapi sebab subject nie subject university,, harus la amik kan.. kalau degil,, tak bergraduat la aku.. tapi,, bila da datang class,, best.. ktorang da divide group n group aku terdiri daripada 5 orang yang bakal mengjalankan perniagaan cuci-cuci.. waaaa.. tiba-tiba aku tak sabar nak berniaga.. uhhu..
  7. last but not least industrial practical.. huhu.. aku bakal berpractical kat pejabat kesihatan daerah batu gajah.. tapi tak leh la duk umah.. sebab jauh jugak dari ipoh.. so,, aku bakal menumpang umah cousin ibu aku.. hope aku de keja la kat sana.. tak mau la duk diam je.. kalau duk diam memang hampessss..
so,, itu jela subject yang aku amik sem nie.. eh bosan gile kan enty aku nie.. eh,, act semua entry aku pun bosan.. huhu.. k la.. aku nak p wat asgment.. daaaa

No comments: