Feb 6, 2011

Aku nak kawen..

Aku nak kawen

Assalamualaikum uols.. ha.. tengok title.. tengok title.. aku nak kawen.. so sekarang nie aku nak jemput uols la.. datang la ye kenduri kawen aku nanti.. insyaallah bulan 3,, tapi,, tapi,, tapi kan,, tahun bila aku tak sure lagi.. wakakaka.. boleh??? ha,, boleh,, boleh,, boleh.. ade jugak yang nak kena penyepak kan.. uhhu.. I gurau la uols.. uols nie,, jangan la cepat sentap.. aisssshhh..

actually kan,, aku nak cite sal sorang kawan aku nie.. housemate aku.. dia sebaya aku.. tahun nie ktorang nak masuk 22 tahun.. baru nak masuk duapulohduatahun okeh.. aku ase macam da tua lak.. tahun lepas duapuluhsatu,, still maintain perasaan muda remaja.. tapi sekarang,, da nak masuk duapuluhduatahun.. sedih lak.. ase tua.. tua la.. waaaa suda tua.. huhuhu.. okeh nak cite yang housemate aku nie ade pakwe umo 28 tahun.. ermmm dorang beza 6 tahun.. eh selain daripada pakwe,, perkataan ape lagi eik yang boleh digunakan untuk menggantikan kata name diri itu??? Tak suke la sebut pakwe-pakwe nie.. ase macam budak-budak.. ktorg kan bakal masuk duapuluhduatahun,, so da macam tak best lak guna perkataan “pakwe” sebab “pakwe” itu menunjukkan kte kurang meletakkan komitment atasan hubungan itu.. haaa.. see.. kan I da cakap,, aku da makin tua.. bercakap pun da macam orang eeling yang tua.. u know??? Orang keeling yang tua.. haishhhh.. stop meraban irnie.. okeh la,, kte ganti panggilan pakwe kawan aku nie kepada fir.. “bukan name sebenar”.. name kawan aka rumate aku nie alynnn.. juga “bukan name sebenar’..

sebenarnya,, fir nie da umo 28 tahun.. dapat patut kawen.. kewangan dia pun da cukup kukuh.. da terlalu cukup tuk memewahkan alynn.. malangnya,, komitment alynn terhadap keluarga dia terlalu besar.. mak ayah dia hidup sederhana dengan adik-adik yang masih kecil.. n dia sedar yang dia ade tanggungjawab besar tuk tanggung adik-adik dia satu ari nanti.. bila ktorang da abis blaja.. ktorang habis blaja umo 23 okeh.. harus la alynn nak keja dulu kan.. nak kumpul duit.. nak balas balik jasa mak ayh dia.. tapi kan,, dalam masa yang sma,, fir nie da banyak kali ajak alynn nie kawen.. dengan umo 28 tahun,, semua orang pun boleh paham keinginan tuk kawen tue seharusnya ade dalam diri fir nie.. kewangan dia cukup kukuh.. memang takde halangan lain tuk dia kawen.. halangannya Cuma alynn tengah belaja lagi,, n dia takkan kawen selagi dia tak mampu tanggung adik-adik and mak ayah dia..

sian kan.. kesian kat dua-dua pihak.. fir,, umo 28 tahun,, perlu kawen sebab dia memang da cukup bersedia untuk kawen.. takkan dengan umo macam tu,, dia perlu tunggu alynn abis belajar and keja dulu baru leh kawen.. alynn lak,, keinginan nak kawen tue ade,, tapi komitment terhadap keluarga wat dia tak leh nak wat ape2.. alynn kesian kat abg fir,, dia sendiri tersepit.. antara kasih keluarga,, and kasih seorang lelaki..

aku penah tanya kat alynn,, “ko penah bagi tarikh tak kat dia,, sampai bila dia perlu tunggu ko”.. alynn jawab,, “paling awal pun umo 25 tahun,, lepas aku da keja,, da leh tolong family aku,, da leh tanggung sekolah adik-adik aku.. tapi masalahnya,, masa umo aku 25 tahun,, umo fir 31 tahun.. aku kesian kat dia.. lama sangat dia kena tunggu aku.. tapi aku tak tau nak wat macam mane.. aku taknak kecewakan mama aku.. aku tau,, mama aku pun harap sangat aku leh tolong dia.. harap sangat aku tak kawen awal2.. adik-adik aku ramai.. kecik-kecik lagi”..

sian kan.. 2 2 pun tersepit.. aku kesian kat 2 2 orang.. memang bukan salah sesiapa.. bukan salah kawan aku sebab aku paham komitment dia terhadap family.. n bukan salah fir sebab dia da 28 tahun.. da cukup tua tuk tunggu n tangguh kawen.. kalau tanya pendapat aku plak,, maybe alynn patut slow talk ngan mak ayh dia.. aku tak ase kawen tu boleh menghalang dia tanggung adik-adik dia.. on the other hand,, aku ase,, dengan kawen nie la alynn leh senangkan lagi mak ayah dia sebab fir ade kewangan yang leh bantu family alynn nie.. sebab ape,, kalau alynn still nak biar fir nie tunggu dia,, aku risau fir nie tak mampu.. mampu ke sorang lagi yang da cukup sempurna hidupnya,, cukup kekurangan isteri,, nak tunggu seseorang sampai umo dia 31 tahun.. aku risau dia cari lain je..

huhu.. sian kan.. 2 2 pun da bersedia nak kawen,, da sedia nak mengelakkan maksiat,, tapi ade halangan sebab komitment terhadap keluarga.. kalau umo fir tu,, 25 tahun aku tak kisah.. sebab umo tuk tunggu alynn,, umo 28 da boleh kawen.. nie umo 31 sebab seorang perempuan.. ade ke yang leh bersabar??? Kalau aku kat tempat alynn,, aku kawen da.. tapi sebab situasi family aku n family alynn berbeza.. so,, alynn perlu bertahan sampai dia dapat tanggung adik-adik dia n terpaksa biar fir tunggu dia sampai umo 31 tahun.. kesiannn..

pisss:// aku malu kot nak kawen awal.. kalau boleh paling awal pun umo 24.. wah.. macam la umo 24 tue tak awal kan.. huhu.. eh eh eh.. aku ase geli gler bila baca entry nie balik.. macam tulis novel daa.. bluekkk.. ayat bikin bulu ketiak terangkat je..

No comments: