Apr 17, 2011

Impian vs imaginasi.. jalan-jalan menaik taraf jantung sihat kepada longkang tersumbat






muka hepi irnie safran.. kenyang je hepi.. cite sal food je hepi.. pening zulhelmi.. asl gaduh je,, mintak kenny roger.. kalau tak,, xmau baik.. offer gula2 wat modal nak pujuk xmain la banggg..

Perbualan irnie safran dan mohd safran ketika irnie safran belum melangkah alam puberty “ayah,, nanti angah nak keja kat pasaraya.. keja yg suruh org test2 makanan tu.. tapi angah xnk bagi dorang makan pun,, angah nak mkn sorg je benda yg sepatutnya bg org ramai test.. hehehe”

Perbualan irnie safran dan mohd safran ketika irnie safran baru melangkah alam puberty “ayah,, nanti da besar angah nk keja kat kilang makanan.. nk makan byk2.. mesti pekerja dapat makanan free kan.. pastu bila angah da bosan,, angah tukar kilang makanan lain lak.. pastu tukar lagi”..

Perbualan irnie safran dan mohd safran ketika irnie safran sudah beberapa tahun experience puberty “ayah,, nanti angah nak keja kat kfc.. mesti angah dapat mkn kfc hari-hari.. lepas angah da nak termuntah bau kfc,, angah nak tukar mcd pulak.. pas angah da jemu mengadap mcd,, angah nak tukar pizza pulak.. mesti best kan”..

hehe.. mesti ayh aku sedih dengar impian ank dia yang sorg nie.. gile tak bercita-cita tinggi.. mesti ayah aku lega bila cita-cita zaman kecik aku nie tak tercapai.. akhirnya masuk u jugak anak dia nie.. tapi,, impian tu tak berakhir dekat situ je.. tiap kali tengok tv ngan ayah aku,, mesti aku cakap kat dia camni,, “ayah,, angah teringin gile nak jadi pengacara jalan-jalan cari makan.. nak sangat3.. best kan.. camne eik,, nak apply”.. and ayat nie bukan aku ulang depan ayah aku je,, tapi depan ibu aku,, adik-beradik,, kawan2 aku semua tau sal impian aku nie..

waaaaa.. korang tau tak camne nak apply jadi pengacara jalan-jalan cari makan??? Hardly want it.. seriously.. nie impian aku.. tapi,, tak jadi pengacara jalan-jalan cari makan pun xpela.. janji rancangan yang leh bagi aku makan macam2 benda,, n travel jauh2 semata-mata tuk cari makan.. walaupun aku dipaksa menipu depan camera,, cakap makanan tue sedap walaupun sebenarnya makanan tus hazabbb,, xpe.. aku sanggup.. seriously sanggup.. sile la offer aku job nie.. im food lover okeh.. pasal makan,, semua aku sanggup.. tolak batu ngan kayu je.. hahaha.. buruk sungguh perangai..

agak2 korang,, muka cam aku nie layak tak jadi pengacara jalan-jalan cari makan??? Heeee.. ok la,, nak cite,, tadi p makan kat bangi ngan classmate aku.. makan kat Bandar baru bangi.. aku lupa la name kedai dia.. restoran nasi kukus ayam dara kot.. best.. lauk dia sedap.. ayam dia sangat lembut.. cukup rasa la.. sempurna.. aku amik nasi kukus+sambal belacan+sambal ubi kentang+timun+kuah pajeri nenas.. waaaa.. awesome okeh.. tapi,, nasi dia sikit.. aku ase nak p tambah nasi,, tapi malu.. malu ngan classmate2 aku.. kalau aku kuar ngan housemate2 aku,, memang aku balun dua pinggan tadi.. dorang da paham sangat selera jin aku nie.. kalau kuar ngan zul plak,, kena bebel kot kalau aku mengadu nasi tu tak cukup.. huhuhu.. pelik la asl selera aku nie besar sangat.. nak kata tak baca doa makan,, aku sempat jugak la sebut bismillahhirahmannirahim walaupun mulut da start kunyah nasi.. ok what.. dari tak baca langsung.. hohoho..
nasi kukus.. dirembat dari abg google..

pastu singgah econsave jap.. bele coolblog.. aku pilih chocolate blog+apple jelly.. rm3 je.. best la jugak.. tapi,, aku kurang sikit benda2 manis nie.. hazab nak habiskan.. sampai umah,, aku agih2 kat housemate aku.. selamat.. tapi aku ase classmate aku punya,, oreo chocolate kot.. lagi best.. esok,, nak cari meetball ikea.. waaaa,, excited sangat okeh.. orang asyik cite sal meetball ikea kan,, aku harus la try jugak.. siap search lagi kat tenet sal meetball nie.. hehe.. by hook or by crook,, muhamad zulhilmi harus tunaikan impian future rumate dia nie nk makan meetball ikea.. pangggg..

orea cool blog.. best..
chocolate cool blog.. manis sangat tuk aku.. tapi best je..


meetball ikea.. teringin!!!
daim cake from ikea.. one of suggested food if going to ikea..
definitely will try this..





No comments: