Jun 1, 2010

rahsia sebenar wanita



tears are words dat heart can't express


1.Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.. ye.. sy sedang menangis dlm hati.. sedih.. tp air mata nie da xmampu nk kuar slepas sekian kalinya die asyik benar menitis..

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.. wat msa skrg,, sy xperlukan ucapan maaf itu.. sy cuma harap awk leh fikir cra terbaik tuk selamatkn hubgan kte ini..

3. Wanita sukar untuk cari alasan yang dia benci tentang orang yang paling dia saying oleh sebab itu banyak wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan.. sy xpenah rasa patah hati bla hubgan sbelum ini putus dtgah jalan.. ttp ngan awk,, walaupun hnya memikirkan yg kte mungkin bukn ditakdirkn untk sling melengkapi,, sudah cukup membuatkn dada sy sesak..

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.. sy sentiasa memikirkan cara tuk membuat awk bahagia n sntiasa berusaha menjauhi pergaduhan antara kita..


5. Wanita memang suka akan pujian tetapi selalu tidak tau bagai mana dia menerima pujian.. sy xpenah harapkn pujian.. sy cuma berharap awk dpt trima sy seadanya seperti mane sy menerima awk..


6. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.. sy berani meluahkn apa yg sy rasa sbelum nie.. ttp,, demi menjaga hati awk n hubgan kte,, sy sntiasa simpan apa yg sy rasa agar awk xjauh hati dgn sy.. n sy xluahkn nya kerana sy manerima awk seadanya..

7. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka danggap tak berguna.. sy hanya slalu diberitahu bhawa sy slalu xberjaya membahagiakan awk..

8. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.. mood sy slalu mati ttp demi menjaga hati awk,, sy buang rasa tu supaya awk bahagia bla bersama sy..


9. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.. isu keluar slalu jd masalah dlm hubgan kte.. sy tersept antara kasih awk n kasih fmly.. 2 2 hati sy perlu jga.. n akhirnya,, usaha sy tuk menjaga hati kedua-duanya sering disalah ertikan..

10. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan membaca buku-buku cinta.. sy x mengharap awk tuk bca buku2 cinta.. sy cuma harap agar awk memahami cara sy.. bukannya mengkritik cara sy..


11. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya.. awk cinta hati sy.. hanya awk sentiasa di fikiran n dihati sy.. tiada lelaki lain..

12. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.. sy wat semua 2 demi cinta sy.. tp,, betul ke cinta sy nie xsmpai di hati awk???

13. Semua wanita maukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.. ye.. sy juga begitu.. ttp cinta tnpa penerimaan dri ini seadanya sepenuh hati juga xcukup tuk membina kebahagiaan..

14. Senjata wanita adalah air mata.. air mata sy sudah xde nilai.. mungkin..

15. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis.Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.. kasih syg awk sudah cukup.. sy xperlukan hadiah n wang ringgit.. Cuma pengertian, perhatian n penerimaan tulus yg sy harapkan..

16. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.. yeee.. sukar ke untuk memenuhi kehendak hati sy nie???


pisss: tiada kaitan antara hidup n mati ye..

1 comment:

tialavender said...

yeahhh! betol2 bagos rahsia wanita nie.. hehe. say je bace entry kamu ni.. huu. saba oke. Tia pon mengalami bende yg same.. rase mcm nk post jugak je enrty macam nie..biar dye bace n taw isi hati kite yg sebenar!